torsdag 4 oktober 2012

Le Chef...


Alltid lär man sig något!

Efter ha läst ett inlägg på bloggen:
 har jag precis fått lära mig att Marianne Westman också har
 arbetat på Skrufs glasbruk i Småland. !972-1977.

Där gjorde hon bla hushållsserien Le chef.
 Det roliga var att just idag,
 sprang jag på en liten glasburk från
just den serien.
Jag fick betala endast 10 kr, så det känns helt ok.
Den är numrerad i botten med siffrorna 510 
och har en fin etikett kvar.


Fler roliga fynd gjorde jag.
Jag hittade den här karotten från Rörstrand Irene.
Den är i bästa skick men tyvärr fattas det ett lock, 
så därför ett billigt pris.
Jag tänker mig nog att servera potatisen ur den.

1 kommentar:

  1. Men vilken flax. Jag har själv inte hittat ett endaste glas från denna serie ute. Inte heller ser jag dem ofta på Tradera. Om du vill sälja så vet du vem som vill köpa :)

    SvaraRadera